Згідно з визначенням у британському Словнику ділової мови, термін «управління конфліктами» означає:

«Практика розпізнавання та вирішення суперечок раціональним, збалансованим і ефективним способом. Управління конфліктами, яке реалізується у бізнес-середовищі, зазвичай передбачає ефективне спілкування, здатність вирішувати проблеми та хороші навички ведення переговорів, щоб відновити фокус на загальних цілях компанії».

Це визначення підсумовує життєво важливі навички, але давайте дослідимо стратегії, які ви можете застосувати, щоб успішно опанувати техніки управління конфліктами на роботі та зробити свою повсякденну діяльність максимально гармонійною.

Найкращі репетитори з педагогіки вільні зараз
Уляна
5
5 (7 відгуки)
Уляна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Tatanova
5
5 (3 відгуки)
Tatanova
500₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Єлізавета
5
5 (4 відгуки)
Єлізавета
450₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Анна
5
5 (4 відгуки)
Анна
100₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марія
5
5 (4 відгуки)
Марія
700₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марина
Марина
400₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Набожна
Набожна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Наталі
5
5 (1 відгуки)
Наталі
150₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Уляна
5
5 (7 відгуки)
Уляна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Tatanova
5
5 (3 відгуки)
Tatanova
500₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Єлізавета
5
5 (4 відгуки)
Єлізавета
450₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Анна
5
5 (4 відгуки)
Анна
100₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марія
5
5 (4 відгуки)
Марія
700₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марина
Марина
400₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Набожна
Набожна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Наталі
5
5 (1 відгуки)
Наталі
150₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Поїхали!

Як вирішувати конфлікти на робочому місці

Застосовуйте вербальну комунікацію

Нам, людським істотам, пощастило мати інтелектуальну здатність спілкуватися і знаходити спільну мову, тому давайте переконаємося, що використовуємо свої слова, аби вирішувати будь-які проблеми або тримати людей в курсі, щоб запобігти виникненню конфлікту.

Насправді, краще комунікувати надмірно, ніж спілкуватися недостатньо добре

Продуктивне, ефективне спілкування може допомогти вам зрушити гори, тоді як слабка комунікація може змусити вас рити нескінченну яму (собі або своєму бізнесу). Передаючи важливу інформацію, не покладайтесь на примарну надію, що люди запам’ятають усе, що ви сказали. Доповніть свою розмову чи презентацію електронним листом із висвітленням ключових моментів, а це означає, що люди матимуть щось ґрунтовне перед очима, конспект, на який можна спертися, а не покладатися на свою пам’ять. Вона може бути ненадійною, якщо люди перевтомлені або перебувають у стресовому стані.

ефективне спілкування
Завжди робіть нотатки важливої інформації для своїх колег і для себе. Не покладайтеся на чиюсь пам'ять. Так ви зможете уникнути непорозумінь у майбутньому. Фото: Unsplash

Подібним чином, якщо ви розіслали сповіщення команді, встаньте зі свого місця керівника, знайдіть час та обговоріть це з колегами, щоб прояснити будь-які проблеми та переконатися, що вони розуміють, про що йдеться.

Подібним чином сподіватися, що колега відчує або побачить, що ви явно роздратовані та засмучені, є дуже дитячим підходом до професійного життя.

Найкраще, що ви можете зробити для всіх учасників, — це висловити свої занепокоєння та негайно обговорити будь-які проблеми, оскільки все це може бути непорозумінням через неякісне чи недостатнє спілкування або його відсутність.

Слухайте інших

Слухання настільки ж важливе, як і сама розмова, і може справді допомогти об’єднати членів команди та відчути, що вони працюють як одне ціле, на рівних.

Ви повинні уважно слухати тих, хто навколо

Можливо, ви опосередковано спричинили якийсь розлад на роботі, навіть не усвідомлюючи цього, або стали об’єктом недостовірних пліток, які поширюють інші члени команди. Всяке буває, хоч це і неприємно.

Тим не менш, вислуховування фактів і викладення подій з вашої точки зору можуть допомогти згладити будь-яку негативну атмосферу та знівелювати небажані наслідки. Хоча у вас можуть виникнути запитання, які ви маєте право поставити, дозвольте співрозмовнику говорити безперервно, щоб дати йому можливість донести свою точку зору, навіть якщо ви гніваєтеся і нервуєтеся.

Але ви не повинні нашорошувати вуха і ставати на диби щоразу, коли щось відбувається в офісі. Обов’язково будьте командним працівником і прислухайтеся до думок інших людей із самого початку та надайте людям простір для демонстрації своїх здібностей, ідей і процесів, не закриваючись і не ігноруючи. Зрештою, вони ваші колеги.

Компроміс або зустріч на півдорозі

Конфлікт зазвичай виникає, коли стикаються двоє чи більше людей із сильними харизмами, але кардинально різними поглядами. У цій ситуації дуже малоймовірно, що хтось виграє у цій ситуації без допомоги вищи сил (або безпосереднього керівництва). Але чи справді ви хочете чубитися, як діти на майданчику, поки ваш лідер не втрутиться?

Оскільки ви навряд чи в чомусь домовитесь, а сперечатися не розумно (сильні харизми, ви ж пам’ятаєте), можливо, вам доведеться зустрітися десь на півдорозі у своїх прагненнях. Якщо ви обидва поступитеся, жоден із вас не виграє і не програє, і ви зможете продовжувати свій день, як і раніше. Так ви уникнете напруженої атмосфери, що може стати на шляху вас чи всієї команди.

Звичайно, якщо це професійне питання, яке потрібно вирішити, і вам, можливо, доведеться вибрати одну стратегію або точку зору, вашу чи опонента, можна винести це питання на голосування, щоб уникнути будь-якого конфлікту.

вихід із конфлікту
Компроміс - не ідеальний спосіб вирішеннях суперечок, але це краще, ніж псувати життя собі і колегам. Фото: Unsplash

Обирайте свої битви

Якщо у ситуації на зразок описаної вище, ви з колегою стукаєтесь лобами через дурні, незначущі речі, можливо, настав час сісти, скласти руки та подумати про себе: «Чи варто воно всіх мої нервів і зусиль?».

Якщо боротьба між вами та вашим колегою не принесе ніякої вигоди, тобто це не принесе користі ні вам, ні роботі, то слід серйозно подумати про те, щоб відійти від ситуації та зберегти свою енергію на той час, коли вам дійсно потрібно відстоювати свою точку зору, бачення і перспективи.

Безглуздо сперечатися через неважливі питання (парковка, кулер, солодкий стіл на дні народження тощо), тому постарайтеся визначити пріоритетні сфери конфлікту, а потім спробуйте відпустити дрібниці.

Яку користь принесе вам уміння стримувати конфлікти

Хоча більшість із перерахованих вище стратегій є інстинктивними та залежать від зрілості сторін та шанобливого ставлення до інших, іноді дуже важко тримати язика за зубами, тим більше, якщо вам часто доводиться йти на компроміс, щоб не влаштовувати сцени (чи брати у них участь) на робочому місці. Отже, чи варто докладати зусиль, щоб стримувати емоції та не розгойдувати човен?

Експерти кажуть, що мінімум конфліктів впродовж робочого дня зробить вас загалом щасливішими та принесе задоволення від роботи, що, звичайно, має сенс. Хто хоче працювати у місці, де він постійно відчуває розчарування або дискомфорт поруч із колегами?

Ось лише кілька причин, чому стримування конфлікту може принести вам професійну, розумову та фізичну користь.

  • Робота не відчувається як робота: ви коли-небудь чули вислів Конфуція: «Вибери роботу, яка тобі подобається, і тобі не доведеться працювати жодного дня у своєму житті»? Цей вислів доводить, що якщо ви достатньо щасливі на своєму робочому місці та виконуєте призначені завдання, тоді робота може приносити задоволення, ніби це хобі, а не обов’язок. Якщо ви коли-небудь були на роботі, коли ненавиділи щодня ходити в офіс, то ви надто добре знаєте цінність того, щоб почуватися комфортно і бути щасливим у своїй ролі. Сподіваємось, ви втекли з цього токсичного середовища та перебуваєте на шляху до більших перспектив завдяки любові та пристрасті до вашої професії чи покликання.
  • Рівень стресу зменшується: більшість людей час від часу відчувають тиск на роботі, особливо якщо вони працюють у конкурентному середовищі продажів, мають дотримуватись дедлайнів або їхня команда просто не на сто відсотків укомплектована персоналом і їй важко впоратися з навантаженням, яке ніхто не скасовував. І оскільки багато хто з нас приймає це близько до серця і відчуває величезну відповідальність перед своїм роботодавцем чи клієнтами, це може дуже швидко призвести до стресу та тривоги, які потім вливаються в наше «домашнє», приватне життя. Уникнення конфліктів на роботі може значно зменшити кількість негативу, який ви відчуваєте навколо своєї роботи чи посади, однак ми повністю усвідомлюємо, що конфлікт зазвичай є результатом напруженості, яка перевищує норму, – це порочне коло! Хоча деяких конфліктів неможливо уникнути, свідомі зусилля, щоб відійти від будь-яких сварок, допоможуть вам зберегти здоровий глузд і бути більш позитивним.
  • Перспектива вести здоровіший спосіб життя: якщо ви помічаєте, що на роботі вас турбують постійні сварки в команді, колеги залякують один одного, керівництво применшує ваші заслуги і безпричинно розширює ваші обов’язки,... – тоді легко прийти додому на ніч і не відчувати бажання робити нічого, окрім як впасти на диван і лежати, лежати, лежати. Робота не повинна захоплювати все ваше життя, як спрут, вона повинна полегшувати його і дозволяти вам робити те, чого вам дійсно хочеться. Наприклад, застрягши в колії, пов’язаної з роботою допізна, ви не матимете позитивного настрою, щоб піти додому й приготувати поживну якісну здорову їжу, зустрітися з друзями, провести час з дітьми, просто подбати про себе в будь-який спосіб. Як ми виявили, чим щасливіші ви на роботі, тим краще буде ваше життя в цілому.
зниження стресу
Навичка вирішувати конфлікти корисна не тільки на роботі, а й у побуті. Хороша новина - цьому можна навчитися! Фото: Unsplash

Більше того, власники бізнесу мають усвідомлювати, що в їхніх інтересах приділяти величезну увагу управлінню конфліктами на робочому місці, а не просто залишати це своїм співробітникам, щоб вони самостійно (і часто інтуїтивно) вирішувати проблеми.

Необхідно вживати заходів для контролю за робочими ситуаціями, незалежно від того, наскільки проблеми великі чи маленькі, дозволяючи персоналу звертатися за допомогою та пропонуючи відповідні навчання та ресурси для належного виконання своєї роботи.

«Щоб виграти на ринку, ви повинні спочатку виграти на робочому місці». – Даг Конант.

А як справлятиметеся з конфліктом саме ви?

Вам сподобалась ця стаття? Оцініть її!

5,00 (1 rating(s))
Loading...

Olga Mitronina

Викладачка французької та англійської мов, фанатка української мови і сучасної літератури. Люблю читати, подорожувати і вчити іноземні мови